tirsdag 17. november 2009

Elevroller og lærerroller - fleire roller i ein og same læringsprosess

Etter å ha lest dei tre fyrste kapittla i Erik Prinds si bok "rum til læring" har eg tenkt ein del på dette med elevroller og lærerroller. Det å opptre i ulike roller i ein læringsprosess.

Slik eg hugsar det frå då eg var liten var læraren den autritære som styrte i klasserommet. Han såg på oss som tomme flasker som han skulle fylle me kunnskap. Oppgåva til oss elevar var å følgje med å ta innover oss den kunnskapen læraren kom med. Det var sjølvsagt mogleg med dialog med læraren, men det var han som styrte showet. Slik ser eg for meg rom 1 til Erik Prinds, at læraren skal vere formidlar og styre, vidare når dei kjem til rom 2 og 3 går læraren meir over i ei rettleiiande rolle der oppgåva hans blir å rettleie elevane mot målet. Elevane på sin side er aktive og konsturerer sin eigen kunnskap i samhandling med andre. Ein lærar kan sjølvsagt bruke alle dei tre romma i ein læringsprosess. På denne måten vil kunnskapen bli meir varig for eleven(Prinds 1999).

Eg prøve å vere begge deler når eg underviser. Likar  meg eigentleg best som formidlar. Kanskje fordi eg føler eg då har meir kontroll på elevane? Det som i alle fall er sikkert er at elevane lærer i begge situasjonane, men at det er i rom 2 og 3 elevane får prøve dei mest samfunnsrelaterte arbeidsformene.

Kjelder

Prinds, E. (1999) Rum til læring (Kap. 1-3), Center for Teknologistøttet Uddannelse:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar